De filosoof, de hond en de bruiloft

Een stripboek over Hipparchia, een Griekse vrouw 400 v.Chr. – de eeuw van Plato en Socrates – die filosoof werd.

Barbara Stok neemt ons in haar lezing mee over het maken van het stripboek  “De filosoof, de hond en de bruiloft” en de filosofie van Hipparchia, met aansluitend het beantwoorden van vragen.

Stok schrijft in het nawoord van dit stripboek hoe ze zich jarenlang verdiept heeft in de filosofie. Ze kwam daar Hipparchia tegen en “Ik bewonderde de rigoureuze manier waarop zij afstand deed van materieel bezit. Zij had het lef om voor haar ideaal lijnrecht tegen de gangbare normen in te gaan. Daarin zie ik een belangrijke boodschap voor deze tijd.”

Barbara Stok werd wereldberoemd met haar stripboek (ook wel graphic novel genoemd) over Vincent van Gogh, dat in meer dan twintig landen is verschenen. In 2009 en won zij de Stripschapprijs voor haar oeuvre dat uit boeken, prenten en los werk bestaat.

De filosoof, de hond en de bruiloft
door Barbara Stok