Chili, bomen en cultuur, lezing

Een zwerftocht door de Chileense Patagonische regenwouden en de Atacama Woestijn.

Zonder een woord Spaans te spreken landde Wiecher op een zomerdag in het Zuid-Amerikaanse Santiago. Het voelde alsof hij in een vreemde droom terechtgekomen was.

Hij bleef 3 dagen in Santiago, regelde allerlei vergunningen en schafte een paar flora van lokale planten aan.
Daarna zwierf hij 4 weken door Zuidelijk Patagonië, waar hij de inheemse planten bestudeerde. Vervolgens trok hij 2 weken door de noordelijker gelegen Atacama woestijn.

Deze lezing is niet alleen een planten reisverslag; maar gaat ook over de Chileense bevolking met hun geschiedenis en gebruiken, de verschillende landschappen met de vulkanische activiteiten en zijn belevingen en gevoelens tijdens deze reis.

Chili, bomen en cultuur, lezing
door Wiecher Huisman